Reklam Kurulu Başkanı Avni Dilber Uzman Yardımcıları ile Bir Araya Geldi
Dilber:” RTÜK paydaş kurum değil kardeş kurumumuzdur”
RTÜK’te aday memurlara yönelik gerçekleştirilen “ Hazırlayıcı Eğitim Programı” dördüncü gününde Reklam Kurulu Başkanı Avni Dilber’i ağırladı. Dilber kurula yeni başlayan uzman yardımcılarına Reklam Kurulu’nun mevzuatını, işleyişini ve denetim mekanizmasını anlattı.
Dilber, Ticaret Bakanlığı’na bağlı bir kurul olan Reklam Kurulu’nun kuruluş amacının tüketicinin korunması, doğru bilgilendirilmesi, reklamlarda aldatıcı unsurlara yer verilmemesi ve duyguların istismar edilmemesi gibi bir takım uygulamaların önüne geçmek veya rakipler arasında çeşitli kanun ve yönetmeliklerle çerçevesi çizilen kurallar ile haksız ticari rekabeti önlemek kurulduğunu belirtti. RTÜK ile benzer bir çalışma sistemleri olduğunu anlatan Dilber reklamda en önemli hususun dürüstlük olduğunu, reklam verenin özellikle mevzuatta yer alan yanıltıcı ve aldatıcı içeriklerden uzak durması gerektiğini bunun sonucunda önemli yaptırımlar gerçekleştirdiklerini söyledi.
Reklam Kurulu’ndan çıkan kararların çeşitli STK’lar ve devlet kamu ve kuruluşlarından temsilcileri ile 19 üyenin oyları sonucunda gerçekleştiğini dile getiren Dilber, reklam veren sayısının en çok pandemi döneminde arttığını, bu dönemle birlikte mevzuata aykırı aldatıcı ve yanıltıcı reklamların arttığını ifade etti.
“ Bir tane şikayet dahi olsa değerlendiriliyor”
Dilber, kuruma gelen her şikayetin özenle değerlendirildiğini, incelendiğini ve incelemeler doğrultusunda mevzuata aykırı bir madde gözlemlenirse yaptırıma geçtiklerini, bu sebeple kuruma gelen her şikayetin önemli olduğunun altını çizdi. En çok şikâyeti Korona virüs (Covid-19) sebebiyle firmaların yoğunlaştığı tıbbi ürünler, kozmetik ve gıda ürünlerindeki ilgili yanıltıcı ve aldatıcı reklamlardan aldıklarını söyledi.
“ Gramaj hilesine dikkat”
Her dönem yaşanan fakat pandemi ile ön safhalara geçen marketlerde gramaj, adet ve benzeri ölçü birimlerinin azaltılmasına rağmen ambalajında renk, tasarım ve boyut olarak herhangi bir farklılaştırma yapmadan ürün birim fiyatlarının arttırıldığına dikkat çekti. Bu uygulamaya sahip olan her firmanın bilgi ve belgelerinin incelendiğini ve açıklama talep ettiklerinin bilgisini verdi. Market alışveriş yapan vatandaşların aldıkları üründe birim ve adet fiyatlarına dikkat etmesi gerektiğini, bu bilinçle alış verişte bulunmalarını söyledi.
İnteraktif geçen konferansta Dilber, RTÜK yönetiminin ve uzman yardımcılarının birçok sorusuna yanıt verdi. Konferans anı fotoğrafı ile son buldu.