Prof.Dr Altun: Medyaya Eleştirel Bakabilme Yeteneğimizi Medya Okuryazarlığı İle Kazanabiliriz
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Altun:”Yapay zekânın gelecekte insanı geliştirerek yeni insan tipolojisini ortaya çıkardığını göreceğiz. “
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Konferans Salonu’nda yapılan "Eğitim ve Vizyon Günleri"nde Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Adnan Altun "Enformasyon Çağı ve Dijital Cehalet" konulu bir konferans verdi.
RTÜK’te yeni göreve başlayan aday memurlara yönelik hazırlayıcı eğitim programında genç uzman yardımcılarına sunum yapan Prof. Dr. Adnan Altun,”Anahtar kelime bilgidir, bilgi bizim yaramıza merhem olmalıdır. Bir sorunu bilgimizle çözerken kendi vicdanımızı da ortaya koyarsak bu da hikmettir” dedi.
Altun, "İrfan olaylar sonucunda biriken bilgidir. Bilgi çağı belirli bir döneme ait bir şey değildir. Enformasyon çağını tarihte hiç olmadığı kadar yoğun yaşıyoruz. Böyle bir çağda cehaleti konuşuyor olmamız da ilginç. Enformasyon çağının iki temel konusu insan ve medyadır " ifadelerini kullandı.
Aday memurlara dijital çağın insanların zihinlerini önemli ölçüde dönüştürdüğünü, istenilen her konuda kolaylıkla tecrübe kazanılabilen bir alan hale geldiğini söyleyen Altun, şunları kaydetti:
“Dünya nüfusunun yüzde 65’i dijitalleşmiş durumdadır. Her faaliyetimiz dijital ortama aktarılmaktadır. Bunun elbet olumsuz yönleri de olacaktır. Bugün dijital ortamdan faydalanırken bizler reflekslerimiz ile hareket ediyoruz. Beynimizin muhakeme kısmı değil duygusal kısmı daha aktif çalışıyor. Argümanlarımız ile yola çıkmaktansa hükümlerimizle yola çıkıyoruz. Bu da cehaleti kendiliğinden getiriyor. Her çağ kendi cehaletini doğuruyor. Günümüzde bizler maalesef kendimizi cahil hissetmeyecek kadar cahil, zihinsel ve duygusal cehalete yatkın varlıklarız. Neleri bilmediğimize daha çok odaklanmamız gereken bir yerdeyiz.”
Yeni medyada yankı etkisi oluşturmanın sadece aynı bakış açısına sahip olan insanlarla dolu bir ortama neden olmasından söz eden Altun:” Hep aynı tarz sosyal medya paylaşımlarının aynı tarz bakış açısına sahip olunması demektir. Medya gerçekleri değil insanların duymak ve görmek istediklerini kitlelere sunuyor. Burada muhakeme yeteneğimizi kullanabilmemiz için çözüm medya okur yazarlığı. Mesaj aktarabildiğimiz her yer artık medya olarak geçiyor. Bu sebeple satır aralarını doğru okumak ve gözlemlemek gerekiyor Günümüzde akışkan bir dönemdeyiz. Bu nedenle RTÜK gibi kurumların akışkan sorunlara daha hızlı çözümler sunmaları gerekir” değerlendirmesinde bulundu.