Medya Okuryazarlığı Dersi Yüz Yüze Hizmetiçi Eğitimi, Antalya’da Gerçekleştiriliyor
Türkiye’nin 81 ilinden gelerek 5 günlük eğitime alınan öğretmenler Medya Okuryazarlığı dersinin işlenişi, materyali ve içeriği konusunda eğitiliyor. Medya Okuryazarlığı Dersinin okullarda etkili ve verimli bir şekilde uygulanmasını sağlamak amacıyla düzenlenen seminer Antalya’nın Muratpaşa Falez Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde gerçekleştiriliyor.
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu ve Milli Eğitim Bakanlığının işbirliği ile düzenlenen Medya Okuryazarlığı Dersi Yüz Yüze Hizmetiçi Eğitimi, açılış töreninin ardından “Medya Okuryazarlığı Dersinin Felsefesi ve Amacı” ve “Çevirimiçi Çocuk Güvenliği” konulu oturumlarla başladı.
Açılışta Antalya Muratpaşa İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet Karabacak, Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Programlar ve Öğretim Materyalleri Dairesi Başkanı Dr. Elif Bakar ve RTÜK İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanı İnci Özkan “Medya Okuryazarlığı” dersi ve süreci hakkında konuşmalarını yaptılar.
Anadolu Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nezih Orhon ve İstanbul Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nilüfer Pembecioğlu’nun “Medya Okuryazarlığı Dersinin Felsefesi ve Amacı” konusunda sunumun ardından, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nden Yrd. Doç. Dr. Adnan Altun, Yrd. Doç. Dr. Ebubekir Çakmak ve Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nden Doç. Dr. Sait Tüzel Medya Okuryazarlığı dersiyle görüşlerini dile getirdiler.
Prof. Dr. Nezih Orhon sunumunda “Medya okuryazarlığı; kadınların, gençlerin ve dezavantajlı gurupların medyada temsiliyetlerini görebilmek ve tartışabilmek için büyük fırsat sunuyor.” dedi.
Ders anlatımlarında ise Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nden Doç. Dr. Sait Tüzel: “Çağımızda enformasyon miktarında ve bu enformasyonun üretilip yayıldığı ortamların sayısında patlama yaşanmaktadır. 1 saat içerisinde Youtube’a 70 saatlik video yüklendiğini, TV kanallarının yıllık 70 milyon saatten fazla video içeriği yayınladığını, radyoların yıllık yayın saatinin 65,5 milyon saati bulduğunu, kütüphanelerde bizleri bekleyen 140 milyondan fazla kitabin olduğunu ve nüfus bakımından dünyanın en büyük ülkesi olan Facebook’un parmaklarımızın ucunda olduğu bir medya ekolojisini düşündüğümüzde, başta çocuklarımız olmak üzere, toplumun her kesimine medya okuryazarlığı becerilerini kazandırmanın önemi anlaşılacaktır.” değerlendirmesinde bulundu.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nden Yrd. Doç. Dr. Ebubekir Çakmak ise; “Sosyal medyanın çocuk hakları sözleşmesi kapsamındaki toplumsal katılım hakkının sağlanması için bir fırsat olduğunu belirtmem gerekir. Sağlanan özgürlüğün sorumluluk bilinciyle kullanılması konusunda farkındalığın oluşması bu bağlamda çok önemlidir. Öğretmenlerin bu konuda sorumlulukları vardır. Ayrıca medya okuryazarlığı dersi kapsamında öğretmenlerin güncel konuları ders konusu yaparken belirli ölçütlere bağlı olması da ayrıca medya dikkat çekilmesi gereken bir noktadır” dedi.
Çevirimiçi Çocuk Güvenliği” konulu ikinci oturumda değerlendirmelerde bulunan Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Betül Ulukol özellikle yaşanmış çarpıcı örneklere dikkat çekerek çocuk istismarı ve yeni medya konularında daha dikkatli olunması gerektiğine vurgu yaptı.
31 Ağustos 2015 Pazartesi günü başlayan Medya Okuryazarlığı Dersi Yüz Yüze Hizmetiçi Eğitimi, 4 Eylül Cuma gününe kadar devam edecek olan eğitim programında Akademsyenler hazırladıkları “Medya Okuryazarlığı Öğretim Materyali” kitabının içeriği hakkında da bilgi sunup değerlendirmelerde bulunacaklar.
.(Antalya, 02.09.2015)