İlköğretim Genel Müdürü İbrahim Er: “Medya Okuryazarlığı dersinin kazanımlarını diğer derslerde de görüyoruz.”
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu tarafından "Aylık RTÜK Toplantıları" adı altında her ay yapılmakta olan konferansların on yedincisi, Üst Kurulun Ankara Bilkent`teki merkezinde gerçekleştirildi. Konferansta Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü İbrahim Er "Medya ve Medya Okuryazarlığının Önemi" konulu bir sunum yaptı. Konferansa Üst Kurul Başkanı Prof. Dr. Davut Dursun, Üst Kurul Başkan Vekili Prof. Dr. İlhan Yerlikaya, Üst Kurul Üyesi Taha Yücel ile kurum çalışanları katıldılar.
İlköğretim Genel Müdürü İbrahim Er, günümüzde okulun çocuklar üzerindeki etkisinin yavaş yavaş azaldığını, televizyonun, internetin ve sosyal yaşamın baskınlığının arttığını dile getiren Er, eğitime ve sosyal alana ilişkin politikalar üretenlerin bu gerçekliği göz önünde bulundurması gerektiğini belirtti.
Medya Okuryazarlığı Dersinin de bu gerçekliğin bir sonucu olarak ortaya çıktığını vurgulayan Er, medya karşısında en korunmasız durumda olan çocukların medya ile ilgili doğru soruları sorup, doğru yanıtları bulmalarını amaçladıklarını kaydetti.
Er, Medya Okuryazarlığı Dersinin ABD, Kanada İskoçya, İngiltere gibi ülkelerde 1970'lerden beri okutulduğunu anlatarak bu dersin özel yaşamın gizliliğine saygı, sorumluluk, dürüstlük, aile içi iletişime önem vermek, bilinçli tüketim, farklılıklara saygı, eşitlik ve dayanışma gibi değerlerin çocuklara kazandırılmasında etkili olduğunu söyledi.
İbrahim Er, Hayat Bilgisi, Teknoloji Tasarımı, İnkılap Tarihi, Türkçe, Bilim Teknoloji ve Sosyal Bilgiler gibi derslerde de Medya Okuryazarlığı Dersi ile ilgili kazanımlar gördüklerini ifade etti.
Medya Okuryazarlığı Dersinin okutulmaya başlandığı 2007-2008 öğretim yılından beri seçilme oranlarının nispeten azaltıldığını dile getiren Er, ''Dersin verilmeye başlandığı yıl 6. sınıflar için yüzde 13,77 olan seçilme oranı bu yıl 9,88 olarak gerçekleşti. 7. sınıflar için 11,47 olan oran, bu yıl 5,44 oldu'' diye konuştu.
Seçim oranının azalmasında seçmeli ders saatlerindeki azalmanın etkili olduğuna dikkati çeken Er, dersin daha fazla seçilmesi için RTÜK Eğitim Dairesi ile işbirliğine hazır olduklarını söyledi. Er, ''Medya Okuryazarlığı Dersi, toplumunihtiyaçları doğrultusunda zorunlu bir ders haline getirilebilir'' diye konuştu. 07.10.2010