İnceleme ve Değerlendirme : İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nın 30.10.2014 tarihli ve 2211 sayılı yazısı ve eklerinin incelenmesi sonucunda;
Bahse konu yayına ilişkin Uzman Raporunda;
“Power Türk TV logosu ile yayıncılık yapmakta olan medya hizmet sağlayıcı kuruluşun, program aralarında ve içerisinde yapmış olduğu ticari iletişim yayınları incelenmiştir. Söz konusu ticari iletişim yayınlarına ilişkin yapılan izleme ve değerlendirme sonucunda elde edilen bulgular ve kanaat ise aşağıda sunulmuştur.
Medya hizmet sağlayıcının 26.09.2014 tarihinde 21.00 ile 22.00 saatleri arasında yayınlamış olduğu reklam kuşakları incelenmiş ve bu kuşaklara ilişkin saat ve süreler aşağıda sunulmuştur:
Başlangıç Süresi
1) Reklam1 21.00.10 03 dk. 45 sn.
2) Reklam2 21.04.50 02 dk. 07 sn.
3) Reklam3 21.24.25 03 dk. 31 sn.
4) Reklam4 21.28.52 02 dk. 15 sn.
5) Reklam5 21.51.23 03 dk. 03 sn.
6) Reklam6 21.55.17 02 dk. 45 sn.
Toplam :17dk. 26 sn.
Yukarıdaki tablodan da görüleceği üzere Power Türk logolu medya hizmet sağlayıcı kuruluş 26 Eylül 2014 tarihinde 21.00.00 ile 22.00.00 saatleri arasında toplam 17 dakika 26 saniye reklam yayınına yer vermiştir. Dolayısıyla Yayıncı Kuruluş'un bu yayınları ile 6112 Sayılı Kanun'un bir saatlik yayın için müsaade ettiği %20'lik bir diğer ifade ile 12 dakikalık ticari iletişim süresini aştığı tespit edilmiştir.” Şeklindeki değerlendirmelere yer verilmiş olduğu,
Yayın kuruluşunun 6112 sayılı yasanın 10'uncu maddesinin ikinci fıkrasını ihlal ettiği kanaatinin Daire Başkanlığıca belirtildiği,
Konu hakkında karar alınmasını teminen yazının Üst Kurula havale edildiği, anlaşılmaktadır.
Gerekçe :Konunun; İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nınyazısı, eki belgeler ve ilgili mevzuat kapsamında Üst Kurulumuzca değerlendirilmesi neticesinde;
Söz konusu yayına ait deşifre kayıtlarının tetkikinde; yayın kuruluşunun 26.09.2014 tarihinde 21.00 ile 22.00 saatleri arasında, bir saatlik yayın dilimi içinde yüzde yirmiyi aşan (toplam 17dk. 26 sn) reklam yayınına yer vermesi nedeni ile 6112 sayılı Kanun’un 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasının ihlal edildiği sabit görülmüştür.
Bu itibarla; yayın Kuruluşu’nun; söz konusu yayını ile 6112 sayılı Kanun'un 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasını ihlali nedeniyle uyarılması gerektiği, kanaatine varılmıştır.
6112 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasındaki; “Tele-alışveriş yayınları hariç her türlü reklam yayınlarının oranı, bir saat başından bir sonraki saat başına kadarki yayın içinde yüzde yirmiyi aşamaz.” hükmünün ihlali nedeniyle, aynı Kanunun 32 nci maddesinin ikinci fıkrasına göre “UYARI” YAPTIRIMININ UYGULANMASINA, aynı yayın ilkesinin tekraren ihlali halinde, Kanunun 32 nci maddesinin İkinci fıkrasında yer alan; “Uyarının ilgili kuruluşa tebliğinden sonra ihlalin tekrarı halinde medya hizmet sağlayıcıya ihlalin ağırlığı ve yayının ortamı ve alanı göz önünde bulundurularak, ihlalin tespit edildiği aydan bir önceki aydaki brüt ticari iletişim gelirinin yüzde birinden üçüne kadar idari para cezası verilir.” hükmü uyarınca idari para cezası yaptırımı uygulanacağının yapılacak tebligatta bildirilmesine, oy birliği ile karar verildi.