İnceleme ve Değerlendirme : Hukuk Müşavirliği’nin 17.09.2013 tarihli ve 2120 sayılı yazısı ve eklerinin incelenmesi sonucunda;
İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nın 22.05.2013 tarihli ve 1441 sayılı yazısına konu yayına ilişkin uzman Raporunda;
“TV 52 adlı medya hizmet sağlayıcısında, 13.05.2013 tarihinde, saat 15:25:17'de reklam logosu yerleştirmeden, "Kibarlı Panax Kibarlı Reishi mantarı, Kibarlı Seretan, Kibarlı Romaflex, Kibarlı Romadur, Plus Kibarlı, E1, Kibarlı Varitex bitkisel ürünlerin görüntüleriyle, ürünlerini tanıtan kişinin, Kibarlı Dr Mustafa Erarslan ve farmokolog Mustafa Tekin liderliğindeki uzman kadrosuyla hepinizin çok iyi bildiği gibi Panax başta olmak üzere sizin için yüzlerce ürün üretti. Sadece Panax'ı 5 milyondan fazla kişi kullandı sevgili seyirciler.. Orjinal Kibarlı ürünleri sadece kibarlı yetkili bayilerinde ...Panax ve diğer Kibarlı ürünleri yetkili satış noktalarında ve tek fiyat politikasıyla 150 TL'den satılmaktadır.... Kibarlı Doğal Sağlık Ürünleri www.com.tr. Soru ve önerileriniz için 0212 524 20 20" şeklinde bir reklam yayınlandığı belirlenerek,
TV 52 logosu ile yayın yapan medya hizmet sağlayıcısının, rapora konu reklamı, Sağlık Bakanlığı'nın yazısı ve Yasamızın, Yayın Hizmetlerinde Ticari İletişim bölümünde yer alan ilkeler dikkate alınarak değerlendirildiğinde, 6112 sayılı Kanunun;
a) 9. maddesinin 6. fıkrasının (c) bendinde yer alan, " Yanıltıcı olmamak ve tüketicinin çıkarlarına zarar vermemek."
b) Reklama girerken ve reklam bittiğinde her hangi bir reklam logosu kullanmaması nedeniyle de 10. maddenin 1. fıkrasında belirtilen, "Televizyon ve radyo yayın hizmetlerinde reklamlar ile tele-alışveriş, sesli ve/ veya görüntülü bir uyarıyla açıkça fark edilebilecek ve program hizmetinin diğer unsurlarından kolaylıkla ayırt edilebilecek biçimde düzenlenir." hükümlerine aykırı yayın yaptığı kanaati ile Daire Başkanlığına bildirildiği, konu hakkında karar alınmasını teminen yazının Üst Kurula havale edildiği,
Üst Kurulun 19/06/2013 tarih ve 2013/37 sayılı toplantısında alınan 65 nolu karar ile ;
“TV 52 logosuyla yayın yapan ORDU 52 TELEVİZYONU DİJİTAL YAYINCILIK SANAYİ VE TİC. A.Ş. unvanlı kuruluş hakkında;
1- 6112 sayılı Kanun'un 10 uncu maddesinin birinci fıkrasında bulunan; “Televizyon ve radyo yayın hizmetlerinde reklamlar ile tele-alışveriş, sesli ve/veya görüntülü bir uyarıyla açıkça fark edilebilecek ve program hizmetinin diğer unsurlarından kolaylıkla ayırt edilebilecek biçimde düzenlenir." hükmünün tekraren ihlali nedeniyle, aynı Kanunun 32 nci maddesinin ikinci fıkrası hükmü uyarınca; 11.886 TL. İDARİ PARA CEZASI UYGULANMASINA,…
2- İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığının 22.05.2013 tarihli ve 1441 sayılı yazısına konu izleme raporunun Hukuk Müşavirliği tarafından değerlendirildikten sonra tekrar Üst Kurula sunulmasına” karar verildiği,
Üst Kurulun 03/07/2013 tarih ve 2013/40 sayılı toplantısında alınan 47 nolu karar üzerine İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nın 22.05.2013 tarihli ve 1441 sayılı yazısı Hukuk Müşavirliğince değerlendirilerek 17.07.2013 tarih ve 1737 sayılı yazı ile,
“…ihlal konusu yayınlarda, “Yanıltıcı olmamak ve tüketicinin çıkarlarına zarar vermemek” şeklindeki yayıncılık ilkesinin ihlal edildiği değerlendirilmiştir.” Şeklinde görüş bildirildiği ve iş bu yazı üzerine Üst Kurulun 23/07/2013 tarih ve 2013/44 sayılı toplantısında alınan 12 nolu karar ile TV 52 logosuyla yayın yapan ORDU 52 TELEVİZYONU DİJİTAL YAYINCILIK SANAYİ VE TİC. A.Ş. unvanlı kuruluş hakkında; 6112 sayılı Kanunun 9 uncu maddesinin altıncı fıkrasının (c) bendinde belirtilen “Yanıltıcı olmamak ve tüketicinin çıkarlarına zarar vermemek.”hükmünün tekraren ihlali nedeniyle, aynı Kanunun 32 nci maddesinin ikinci fıkrası hükmü uyarınca; 11.886 TL. İDARİ PARA CEZASI UYGULANMASINA karar verildiği,
Ancak bu arada İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nın 22.05.2013 tarihli ve 1441 sayılı yazısı ve eklerinin Üst Kurula intikal ettiği ve Üst Kurul’un 03/07/2013 tarih ve 2013/40 sayılı toplantısında alınan 47 nolu karar ile; kuruluşa 11.886 TL. İDARİ PARA CEZASI UYGULANMASINA karar verildiği,
Bu durumda aynı yayın nedeniyle TV 52 logosuyla yayın yapan ORDU 52 TELEVİZYONU DİJİTAL YAYINCILIK SANAYİ VE TİC. A.Ş. unvanlı kuruluş hakkında; 6112 sayılı Kanunun 9 uncu maddesinin altıncı fıkrasının (c) bendinin ihlali nedeniyle mükerrer idari para cezası uygulanması söz konusu olduğundan sonraki tarihli Üst kurul kararının geri alınması gerektiği,
Bu bağlamda Üst Kurulun 23/07/2013 tarih ve 2013/44 sayılı toplantısında alınan 12 nolu kararın geri alınmasına karar verilmesi hususunda karar alınmasını teminen yazının Üst Kurula havale edildiği, anlaşılmaktadır.
Karar : Yapılan görüşmeler sonucunda, ayrıntıları yukarıda izah olunduğu üzere;
Hukuk Müşavirliğinin yukarıda ayrıntıları belirtilen görüşü doğrultusunda, mükerrer idari para cezası uygulandığı anlaşılmakla,
TV 52 logosuyla yayın yapan ORDU 52 TELEVİZYONU DİJİTAL YAYINCILIK SANAYİ VE TİC. A.Ş. unvanlı kuruluş hakkında; 6112 sayılı Kanunun 9 uncu maddesinin altıncı fıkrasının (c) bendinde belirtilen “Yanıltıcı olmamak ve tüketicinin çıkarlarına zarar vermemek.”hükmünün tekraren ihlali nedeniyle, aynı Kanunun 32 nci maddesinin ikinci fıkrası hükmü uyarınca idari para cezası uygulanmasına"
Şeklinde verilmiş olan, Üst Kurulun 23/07/2013 tarih ve 2013/44-12 nolu kararın geri alınmasına, oy birliği ile karar verildi.