İnceleme ve Değerlendirme : İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nın 24.09.2013 tarihli ve 2724 sayılı yazısı ve eklerinin incelenmesi sonucunda;
Bahse konu yayına ilişkin Uzman Raporunda;
“Mercek TV logolu yayın kuruluşunun 16.09.2013 tarihli yayını incelenmiştir. Söz konusu tarihte yayıncı kuruluşun saat 10:00-11:00 saatleri arasında yayınladığı reklam kuşaklarında 6112 sayılı yasada belirtilen süreden daha fazla süreyle reklam yayınladığı tespit edilmiştir (18.09 MRCK-Klip3-TümProgram).
İlgili saatte verilen iki reklam kuşağında, toplam 22dk. 01 sn. reklam yayını yapıldığı tespit edilmiştir.
Klip adı Başlangıç Bitiş Zamanı Süre
18.09 MRCK-Klip1 10.17.06-10.28.20 11dk.14sn.
18.09 MRCK-Klip2 10.46.46-10.57.33 10dk.47sn.
Toplam 22dk. 01Sn.”
Şeklindeki değerlendirmelere yer verilmiş olduğu,
MERCEK TV logolu yayın kuruluşunun, 6112 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin ikinci fıkrası hükmünü ihlal ettiği, kanaatinin Daire Başkanlığınca belirtildiği,
Konu hakkında karar alınmasını teminen yazının Üst Kurula havale edildiği, anlaşılmaktadır.
Gerekçe: Konunun; İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nın yazısı, eki belgeler ve ilgili mevzuat kapsamında Üst Kurulumuzca değerlendirilmesi neticesinde;
Söz konusu yayına ait deşifre kayıtlarının tetkikinde; bir saatlik yayın içerisinde toplam 22 dakika 01 saniye süreyle reklam yayını yapıldığı anlaşılan mezkur yayında, Kanunun 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasının ihlal edildiği sabit görülmüştür.
Bu itibarla; Yayın Kuruluşunun, söz konusu yayını ile 6112 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin ikinci fıkrası hükmünü ihlal ettiği sabit görülmekle adı geçen yayıncı kuruluşa, Kanunun 32 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca “Uyarı” yaptırımının uygulanması gerektiği kanaatine varılmıştır.
Karar : Yapılan görüşmeler sonucunda, ayrıntıları ve gerekçeleri yukarıda izah olunduğu üzere; MERCEK TV logosuyla yayın yapan MERCEK RADYO TELEVİZYON YAYINCILIK A.Ş. unvanlı kuruluş hakkında;
6112 sayılı Kanun'un 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasındaki; "Tele-alışveriş yayınları hariç her türlü reklam yayınlarının oranı, bir saat başından bir sonraki saat başına kadarki yayın içinde yüzde yirmiyi aşamaz." hükmünün ihlali nedeniyle, aynı Kanunun 32 nci maddesinin İkinci fıkrasına göre “UYARI” YAPTIRIMININ UYGULANMASINA, aynı yayın ilkesinin tekraren ihlali halinde, Kanunun 32 nci maddesinin İkinci fıkrasında yer alan; “Uyarının ilgili kuruluşa tebliğinden sonra ihlalin tekrarı halinde medya hizmet sağlayıcıya ihlalin ağırlığı ve yayının ortamı ve alanı göz önünde bulundurularak, ihlalin tespit edildiği aydan bir önceki aydaki brüt ticari iletişim gelirinin yüzde birinden üçüne kadar idari para cezası verilir.” hükmü uyarınca idari para cezası yaptırımı uygulanacağının yapılacak tebligatta bildirilmesine, oy birliği ile karar verildi.