İnceleme ve Değerlendirme : İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nın 24.09.2013 tarihli ve 2709 sayılı yazısı ve eklerinin incelenmesi sonucunda;
Bahse konu yayına ilişkin Uzman Raporunda;
“TART TV logolu medya hizmet sağlayıcı kuruluş gün içinde saat 13.00'da "Haber 13" başlıklı haber bültenini izleyicilere sunarak yurtta ve dünyadaki haber niteliği taşıyan gündem haberlerini izleyicilere sunmaktadır. Yayıncı Kuruluş 11.09.2013 tarihli yayın akışı içinde, Resmi Gazete'de yayınlanarak yasalaşan alkollü içkilerin satışına ilişkin düzenlemenin 09 Eylül 2013 tarihi itibariyle yürürlüğe girmesinin alkollü içeceklerin satışını yapan esnaf üzerindeki etkisini "Turizme Alkol Darbesi" başlığıyla haberleştirerek yayınlamıştır. Söz konusu haberde sokak röportajlarına yer verildiği, alkol satışı yapan esnaf ile görüşmeler yapıldığı izlenmiştir. Klip 2'de de görülebileceği üzere, haber yayınlandığı esnada röportaj yapılan esnafların dükkanlarındaki bazı ürünlerin buzlanarak markalarının görülmesi engellenirken bir kısmının ise niteliği ve marka isimleri net bir şekilde görülebilmektedir. Söz gelimi Coca-Cola, Fuse Tea, Efes Pilsen, RedBull, Tuborg, Cappy gibi markaların ürünleri haber esnasında hiçbir maskeleme tekniği uygulanmadan 1 dakika 24 saniye boyunca ekranda görünmüştür. Yayının canlı olmadığı ve battan yayınlanmadan önce buzlanma için gereken zamanın da olduğu düşünüldüğünde, yayıncının bu konudaki sorumluluğunu yerine getirmemiş olduğu değerlendirilmiştir.” Şeklinde değerlendirmelere yer verilmiş olduğu,
Yayın kuruluşunun bu yayını ile 6112 sayılı Kanun'un 9 uncu maddesinin üçüncü fıkrasında belirtilen "Gizli ticarî iletişime izin verilemez." hükmünü ihlal ettiği kanaatinin Daire Başkanlığınca belirtildiği,
Konu hakkında karar alınmasını teminen yazının Üst Kurula havale edildiği, anlaşılmaktadır.
Gerekçe :Konunun; İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nınyazısı, eki belgeler ve ilgili mevzuat kapsamında Üst Kurulumuzca değerlendirilmesi neticesinde;
Her ne kadar Daire Başkanlığınca; mezkûr yayında 6112 sayılı Kanunun 9 uncu maddesinin üçüncü fıkrasında belirtilen "Gizli ticarî iletişime izin verilemez." hükmünün ihlal edildiği belirtilmiş ise de; söz konusu programda, gizli ticari iletişimin 6112 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (g) bendinde yer alan; “Medya hizmet sağlayıcı tarafından reklam yapmak maksadıyla veya kamuyu yönlendirebilecek şekilde; mal veya hizmet üreticisinin faaliyetinin, ticarî markasının, adının, hizmetinin ve ürününün reklam kuşakları dışında ve reklam yapıldığına ilişkin açıklayıcı bir ses veya görüntü bulunmaksızın programlarda sözcükler veya resimler ile tanıtılması” şeklindeki tanımı esas alındığında, reklam yapma maksadının olmadığı ve bu haliyle anılan yayında "gizli reklam" unsurlarının bulunmadığı değerlendirilmekle, ihlalin gerçekleşmediği kanaatine varılmıştır.
Karar : Yapılan görüşmeler sonucunda, ayrıntıları ve gerekçeleri yukarıda izah olunduğu üzere; TART-AKDENİZ TV logosuyla yayın yapan TEKİN AKDENİZ RADYO TELEVİZYON TAN. HİZ.AŞ. unvanlı kuruluş hakkında, bahse konu yayını nedeniyle, 6112 sayılı Kanun kapsamında herhangi bir İDARİ YAPTIRIM UYGULANMASINA YER OLMADIĞINA, oy birliği ile karar verildi.


