İnceleme ve Değerlendirme : İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nın 05.12.2013 tarihli ve 3601 sayılı yazısı ve eklerinin incelenmesi sonucunda;
Bahse konu yayına ilişkin Uzman Raporunda;
“T TV Trabzon TV logosuyla yayın yapmakta olan medya hizmet sağlayıcının 02.12.2013 tarihinde saat 19.00-20.00 saatleri arasında bir saatlik zaman dilimi içerisinde tespit edilen "REKLAMLAR" logosu kullanılarak yer verilen ticari iletişim yayınlarının saati ve süresi aşağıda belirtilmiştir.(Klip T TV Reklamlar-1,Klip T TV Reklamlar-2, Klip T TV Reklamlar-Tüm)
Klip adı Başlangıç -Bitiş Zamanı Süre
Klip T TV Reklamlar-1 19.07.40-19.15.00 7dk.20sn.(Birinci reklam kuşağı)
Klip T TV Reklamlar-2 19.50.55-19.58.22 7dk.27sn. (İkinci reklam kuşağı)
Toplam 14dk. 47sn. reklam yayınına yer verildiği tespit edilmiştir.
6112 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun'un 10'uncu maddesinin ikinci fıkrasında "Tele-alışveriş yayınları hariç her türlü reklam yayınlarının oranı, bir saat başından bir sonraki saat başına kadarki yayın içinde yüzde yirmiyi aşamaz", yani reklam yayınlarının süresinin 12 dakikayı aşamayacağı hususu hüküm altına alınmıştır. Bu bağlamda, T TV Trabzon TV logolu yayın kuruluşunun 02.12.2013 tarihinde 19.00-20.00 saatleri arasındaki bir saatlik reklam yayını değerlendirildiğinde 14dk. 47sn. reklam yayınına yer verdiği tespit edilmiştir.”
Şeklinde değerlendirmelere yer verilmiş olduğu,
Yayın Kuruluşu’nun söz konusu yayını ile 6112 sayılı Kanun'un 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasını ihlal ettiğikanaatinin Daire Başkanlığınca belirtildiği,
Konu hakkında karar alınmasını teminen yazının Üst Kurula havale edildiği, anlaşılmaktadır.
Gerekçe:Konunun; İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı’nınyazısı, eki belgeler ve ilgili mevzuat kapsamında Üst Kurulumuzca değerlendirilmesi neticesinde;
İhlal konusu yayında, yayıncı kuruluşun bir saatlik yayın süresi içerisinde 14 dakika 47 saniye süre ticari iletişim yayını yapıldığı tespit edildiğinden, 6112 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin ikinci fıkrası hükmünün ihlal edildiği değerlendirilmiştir.
Bu itibarla; Yayın Kuruluşu’nun; söz konusu yayını ile 6112 sayılı Kanun'un 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasını ihlali nedeniyle uyarılması gerektiği, kanaatine varılmıştır.
Karar : Yapılan görüşmeler sonucunda, ayrıntıları ve gerekçeleri yukarıda izah olunduğu üzere T TV TBABZON TV logosuyla yayın yapan TRABZON TELEVİZYON VE RADYO İLETİŞİM ORG. A.Ş. unvanlı kuruluş hakkında;
6112 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasındaki; “Tele-alışveriş yayınları hariç her türlü reklam yayınlarının oranı, bir saat başından bir sonraki saat başına kadarki yayın içinde yüzde yirmiyi aşamaz.” hükmünün ihlali nedeniyle, aynı Kanunun 32 nci maddesinin ikinci fıkrasına göre “UYARI” YAPTIRIMININ UYGULANMASINA, aynı yayın ilkesinin tekraren ihlali halinde, Kanunun 32 nci maddesinin İkinci fıkrasında yer alan; “Uyarının ilgili kuruluşa tebliğinden sonra ihlalin tekrarı halinde medya hizmet sağlayıcıya ihlalin ağırlığı ve yayının ortamı ve alanı göz önünde bulundurularak, ihlalin tespit edildiği aydan bir önceki aydaki brüt ticari iletişim gelirinin yüzde birinden üçüne kadar idari para cezası verilir.” hükmü uyarınca idari para cezası yaptırımı uygulanacağının yapılacak tebligatta bildirilmesine, oy birliği ile karar verildi.